JAK NA VÁNOČNÍ MARKETING? RADY A TIPY NA VYTĚŽENÍ MAXIMA

Vánoce se blíží, což z pohledu spotřebitelů představuje nákupy výzdoby, dárků pro své blízké, a především zlatou příležitost pro všechny inzerenty. Toto období, plné radosti, darů a rodinných oslav, otevírá dveře k srdcím a peněženkám spotřebitelů, přičemž se mění v jeden z nejziskovějších okamžiků roku. Efektivně nastavená marketingová strategie během Vánoc může značkám umožnit maximalizovat jejich dosah, zvýšit prodeje a vybudovat dlouhodobé vztahy se zákazníky. 🤝🏼

Na co se zaměřit u vánočního marketingu?

  • Začněte s vánočním marketingem dříve 🗓️

Je velmi důležité začít s přípravou na vánoční marketing dříve, abyste měli dostatek času na hladkou realizaci kampaní, popřípadě úpravy. Zároveň budete v tomto období rádi, že máte vše připravené a můžete se zaměřit na klasický provoz.

Některé společnosti začínají s vánočními akcemi a aktivitami a dráždí tak zákazníky, kteří se v tu chvíli zaměří spíše na Halloween, černý pátek nebo kybernetické pondělí. Doporučujeme tedy spustit vánoční nabídky až na konci listopadu.

  • Black Friday

Je výhodné využít také akci Black Friday, jelikož se jedná o velmi známou slevovou akci na konci listopadu, kdy již mnozí nakupují dárky za zvýhodněné ceny. Nemáme ale na mysli spuštění vánočních reklam přes Black Friday, ale za využití nových kampaní zaměřených na tuto akci, podpořit prodeje ještě před Vánoci.

jak-na-vanocni-marketing-rady-a-tipy-na-vytezeni-maxima2.jpg

  • Upravte texty v reklamách ✍🏼

Pro mnohé nic překvapujícího, ale stále spousta inzerentů zapomíná upravovat své texty, které by mohly oslovit během Vánoc více zákazníků. Do textů je vhodné vložit i výhody jako jsou níže zmíněná doprava zdarma či informace o dodací lhůtě do Vánoc.

  • Nabídka dopravy a vrácení zdarma 🚛

Doprava zdarma a možnost vrácení zboží jsou pro firmy v období Vánoc velmi výhodné. Nabídkou těchto služeb mohou prodejci přilákat zákazníky, kteří by jinak odešli jinam, a usnadnit zákazníkům vrácení dárků například v případě zakoupení nevyhovujícího zboží.

Tyto funkce zjednodušují nákup dárků, což může vést k většímu zapojení zákazníků do obsahu souvisejícího s vánočními nákupy. Úpravy dopravy provádějte v Merchant Center.

jak-na-vanocni-marketing-rady-a-tipy-na-vytezeni-maxima1.jpg

  • Informujte o dodací lhůtě

Mnoho lidí nechává nákupy dárků na poslední chvíli. Těm, kteří nakupují den předem nebo v dopoledních hodinách na Štědrý den, již pomůžeme maximálně možností vyzvednou na prodejně. Pro ty, kteří nakupují týden před Vánocemi, je vhodné zahrnout do textů reklam či umístit na web také informaci o aktuálních dodacích lhůtách. Dodací lhůta může být opravdu rozhodující.

  • Upravte svůj web

Není potřeba předělávat a přizpůsobovat celý web Vánocům. Bohatě postačí menší elementy v podobě upraveného loga či jiný úvodní banner. Tímto v zákaznicích vzbudíte pocit, že váš web je aktuální a připravený pro vánoční nabídky.

jak-na-vanocni-marketing-rady-a-tipy-na-vytezeni-maxima4.jpg

  • Nezapomínejte na remarketing

Různé akce, včetně vánočních kampaní, jsou skvělou příležitostí, jak znovu oslovit spokojené zákazníky či lidi, kteří již s vámi navázali kontakt. Může se jednat například o lidi, kteří:

  • Navštívili web či určitou kategorii produktů
  • Přidali zboží do košíku, ale nedokončili nákup
  • Nakoupili produkt
  • Sledující na sociálních sítí
  • Přihlášeni k Newsletteru

Podle typu publika se mohou remarketingové reklamy následně přizpůsobovat a personalizovat.

  • Uveďte na trh produkty s vánoční tematikou

Přijde vánoční horečka a lidé budou vyhledávat produkty s vánoční tématikou. V zimním období tyto limitované vánoční produkty sklízí úspěchy, jelikož podtrhují atmosféru a hodí se také jako vánoční dárky pro blízké.

  • Dárkové balení 🎁

Mnoho zákazníků ocení možnost si nechat zabalit své nakoupené produkty již u prodejce. jak-na-vanocni-marketing-rady-a-tipy-na-vytezeni-maxima3.jpg

Nakonec to nejdůležitější - nezapomeňte po Vánocích všechny reklamy pro toto období vypnout, ať si na jaře Vaši zákazníci nenárokují vánoční slevy a nabídky. 🎁

Soustřeďte se na své podnikání a přenechte reklamu a starost o vánoční kampaně na nás. Dejte nám o sobě vědět.

Odebírejte newsletter a zůstaňte v obraze