Každý měsíc u nás probíhá porada, na které řešíme novinky a události ve světě digitálního marketingu, které se za poslední dobu udály. Tentokrát nám Marek, náš kolega, shrnul měsíce červenec a srpen. Pojďme se společně ponořit do novinek ze světa marketingu.
Konec Discovery
Je to potvrzené. Google ukončí k březnu 2024 Discovery kampaně, které budou nahrazeny kampaněmi Demand Gen. Dostupné budou od října a již nyní je možnost si zažádat o jejich beta verzi. Nicméně ke konci fungování discovery, tj. od března do ledna, bude docházet k automatickému upgradu těchto kampaní na novou verzi. Podobně jako původní discovery se budou reklamy z Demand Ge zobrazovat na YouTube, Gmailu, v Discovery, ale také na mnoha dalších umístěních.
Produktové recenze v Google Merchant Center
V Google Merchant Center se otevřela možnost přidání hodnocení produktů, což umožňuje zobrazit zákazníkům souhrnné recenze produktů z různých zdrojů. Může se jednat o recenze od obchodníků, agregátorů recenzí, webů s recenzemi a od uživatelů Googlu.
Limited Ads Serving
Google začne omezovat inzerenty na základě zavádějících nebo matoucích reklam. Pokud bude inzerent takto označen, jeho reklamy se budou zobrazovat méně. O omezení přijde, když si vybuduje v Google Ads historii a přesvědčí Google, že neporušuje žádná pravidla inzerce.
Předvánoční sezóna
Každoročně je předvánoční sezóna důležitým obdobím pro mnoho obchodníků. Google přichází s pár novinkami na zmíněné období. Týká se to zejména propojení online a offline. Můžete využít například štítek Vyzvednutí později, který je určen inzerentům, kteří nemají lokální feed produktů.
Využívání obrázků z feedu v Performance Max
Nově budou moct Performance Max kampaně využívat obrázky z produktového feedu, čímž rozšíří umístění, kde se mohou reklamy zobrazovat. Tato novina značí také konec PMAX bez podkladů, které se doteď vydávaly jako produktové reklamy.
Upozornění na problémy s produkty v Google Merchant Center
V Merchant se nyní objevily nové typy upozornění, kterými jsou Nevhodný název či Nevhodný obrázek. Tyto upozornění se vyskytují, pokud tyto atributy nesplňují požadavky, a tudíž je zobrazování takových produktů omezeno jak v rámci Discovery i Demand Gen kampaní.
Odhad doby dodání
Nově je Google Merchant Center schopný odhadnout dobu dodání objednávky k zákazníkovi. Logicky s přesnější dobou dodání přibydou také prodeje produktů. Googlu bude stačit zadat adresu skladu a název využívaného dopravce. Zároveň je nyní možné přidat pick up místo, tzn. Zásilkovnu.
Vložení videa přímo do Google Ads
V minulosti nebylo možné vložit videa přímo do kampaně Performance Max, ale vyžadovalo to mezikrok, kterým bylo nahrání videa na YouTube kanál a následné vložení pouze URL adresy. Nyní se videa dají vložit přímo jako podklad do Google Ads a poté vložit do Performance Max, tudíž odpadá nahrávání videí na YouTube kanál.
AI asistent
AI je v poslední době velké téma a také pomocník při mnoha věcech. Google samozřejmě nezůstává pozadu a spouští svého AI asistenta v rámci nápovědy v účtu. Takto může Google nahradit podporu a asistent může odpovědět na určité dotazy týkající se Google Ads. Zatím není možné asistenta vyzkoušet pro všechny účty, jelikož je stále v beta verzi a Google sám si vybírá účty, kterým tuto betu nabízí. Kromě AI asistenta je nyní také v testování placená verze podpory.
Sklik novinky
Zboží se dočkalo nového kabátu a také nových funkcí. Pro běžného uživatele jsou to především nové kolekce zboží, kategorie módy, rozšíření filtrování a nový moderní čistý design. Pro správce se doporučuje zaměřit se na správné zpracování kategorií a parametrů, aby se produkty správně zobrazovaly. Také produktové karty získaly nový vzhled.